De STUDIO-VAN-HOUT-JE-FIT-KIT 2018 staat voor je klaar!

Mede wegens de ontzettend leuke reacties van vorig jaar, willen wij ook dit jaar al onze (zomer)abonnement- en 10-rittenkaarthouders een cadeautje geven.

Als dank voor jullie lidmaatschap, vertrouwen en vooral jullie bijdrage aan de fijne sfeer in onze groepslessen.
Maar natuurlijk ook om tijdens je vakantie op een prettige en ontspannen manier met je lijf bezig te zijn.

Dit superslimme houten balletje zorgt voor:

✓ Ontspanning

✓ Behandeling van zogenaamde triggerpoints

✓ Bindweefselmassage

✓ Plezier met elkaar

>> Van 11 t/m 31 juli 2018 staat jouw STUDIO-VAN-HOUT-JE-FIT-KIT voor je klaar.

Check deze video om te kijken welke oefeningen en toepassingen je allemaal met het balletje kunt doen. Hieronder vind je ze snap voor stap uitgelegd.

Fijne vakantie!!

P.S. van 1 t/m 18 augustus zijn wij zelf van een heerlijke zomervakantie aan het genieten en zijn er geen groepslessen.

Handmassage 

Leg je rechterhand op het balletje en plaats je linkerhand op je rechterhand (vingers wijzen dezelfde kant op). Vouw de vingers van je linkerhand tussen de vingers van je rechterhand en duw stevig op de bal. Rol de bal met een draaiende beweging over je handpalm. Rol ook langs de zijkant van je hand en je duim.

Na de massage van je handpalm kan je ook nog je vingers masseren. Gebruik de puntjes van de bal om de botjes en spieren (triggerpoints) te masseren en de zogenaamde ‘duimmuis’te behandelen. Ga zo al je vingers langs.
Resultaat: Dit is een goede manier om ook in je dagelijks leven waarin we over het algemeen (te) veel typen, whatsappen en facebooken de spieren in je handen te ontspannen.

Hand
Hand II

Massage van de onderarm

Plaats het balletje net boven je pols aan de onderzijde van je onderarm. Rol met een draaiende beweging over de bal richting je elleboog en weer terug. Varieer met een lange vloeiende beweging tussen je pols en elleboog. Voor de bovenzijde van je onderarm doe je hetzelfde.
Tip: Is het gevoelig of misschien zelfs een beetje pijnlijk? Probeer dan juist even vast te houden en iets meer druk uit te oefenen op dit zogenaamde triggerpoint. Je zult merken dat dit juist verlichting brengt. 

Onderarm
Onderarm III

Nekmassage

Plaats de bal in je rechterhandpalm en breng de bal naar de rechterzijde van je hals. Je elleboog wijst naar buiten. Met je andere hand duw je je hoofd voorzichtig naar links. Hiermee bepaal je de spierspanning in je nek. Adem diep in en tijdens de uitademing duw je de bal met een ronddraaiende beweging in de spier. Ontspan….
Door je hoofd naar je linkerschouder te trekken verhoog je de spanning aan de rechterzijde van je nek. Daarmee kan je de intensiteit van de oefening vergroten. Tip: je kunt ook iemand anders vragen om dit bij je te doen.
Resultaat: Veel mensen zullen na een lange vlucht of autorit (extra) last hebben van een gespannen en stijve nek. Deze oefening is een perfecte manier om de boel weer los te maken, je schouders te laten zakken en te ontspannen…

Nek
Nek II

Gezichtmassage (voor het aanmaken van collageen!)

Ja, je leest het goed! De puntjes op dit slimme balletje kunnen bijdragen aan een stevigere, jongere en gezonde huid. Niet alleen je gezicht, maar bijvoorbeeld ook je hals en borst kunt je met een ronddraaiende beweging hiermee zachtjes masseren.
Resultaat: De massage zorgt voor een verhoogde afvoer van afvalstoffen in de huid waardoor het collageen beter kan herstellen. Hierdoor wordt je huid steviger en ‘voller’ waardoor rimpeltjes minder goed zichtbaar zijn. 

Gezicht
Borst

Rugmassage

Plaats de bal achter in je nek/op je rug en ga met licht gebogen knieen met je rug tegen de muur staan. Beweeg langzaam met de bal over de spier. Wanneer je een gevoelig punt (triggerpoint) opmerkt blijf je ±20 sec op deze plek druk geven. Adem rustig door en verhoog eventueel de druk bij een uitademing. Als de spanning in de spier is afgenomen zoek je een volgend triggerpoint op..
Resultaat: Door het met aandacht opzoeken van de gevoelige (pijn)punten met je met aandacht en in het hier-en-nu gefocust op je lichaam. Dus naast het verhelpen van pijnlijke plekken ben je dus ook heel mindful bezig!

Nek + rug

Onderbeen- en voetmassage

Buig je been en plaats de Single Ball naast je scheenbeen. Plaats eerst je rechterhand op de bal en daarna je linkerhand. Leun achterover zodat je voet los komt van de vloer. Rol de bal over je spier of draai en flex je voet. Hierna verplaats je de bal en herhaal de oefening. Masseer op deze manier je hele onderbeen. Daarna kun je ook de onderkant van je voeten meenemen door het balletje op de grond te leggen en er met je voet cirkelvormige bewegingen op te maken.
Resultaat: Na een stevige wandeling of na het zwemmen kun je soms wat gespannen en stijve onderbenen hebben. Deze oefening kan dit verhelpen. En daarna, heerlijk de voetjes omhoog!

Onderbeen
Voet

Samen spelen!

Hier kun je natuurlijk helemaal losgaan en je eigen fantasie (en die van je kind) gebruiken om leuke balspelletjes te doen. Ga bijvoorbeeld dicht bij staan en gooi de bal voorzichtig over, waarbij je de afstand steeds groter maakt. En na een paar keer oefenen kun je dit misschien wel met je ogen dicht! Kortom, wees creatief, heb plezier en maak tijd en plezier met elkaar!

play
spelen