GROEPSLESSEN

BBB-Kracht (met Dynaband)

Training specifiek gericht op het versterken van de spiergroepen in je benen, billen en buik. Met gebruik van grote ballen en balance boards. En een heerlijk muziekje.
Resultaat: je voelt je sterker en strakker in je hele lijf, gaat rechterop staan en merkt dat veel dagelijkse dingen en klusjes je
opeens veel makkelijker af gaan.

Studio van Hout body and mind balans soft

Total Body Workout

Dit is een les die gericht is op het sterker en fitter maken van je hele lijf waarbij verschillende disciplines samenkomen.
Zo werk je tijdens deze diverse les (soms met dumbbells of dynabands) aan je kracht, lenigheid en je conditie (cardio). En natuurlijk met een heerlijke eindontspanning tot slot. Dus een effectief totaalpakket om je week mee te starten waarbij alle spiergroepen aan bod komen.

Studio van Hout body and mind balans en meer

BBB-Coretraining (met stability ball)

Size doesn’t matter. Posture does! Met andere woorden. Een goede houding toont een gevoel van eigenwaarde. Deze les concentreert zich op de spiergroepen in je benen, billen, buik (én rug!) die je houding corrigeren en zorgen voor (ver)beter(d)e balans. Vooral dit laatste is erg belangrijk bij het voorkomen van blessures.
Resultaat: Je voelt je sterker in je lijf én hoofd. Met een goede houding kom je opener, sterker en zelfverzekerder over.

Studio van Hout body and mind houdingles

Pilates

Nog steeds superpopulair bij zowel topsporters, celebs en bij iedereen die zijn/haar kracht, flexibiliteit en balans wil verbeteren. Tijdens Pilates komen drie aspecten naar voren: spierkracht (met name de bekkenbodem, buik- en rugspieren), lenigheid en ontspanning. Door Pilates ontwikkel je spieren met lange, elegante vormen, een sterke core en een verbeterde houding. Het is tevens een mooie aanvulling op andere trainingsvormen als Balans&Meer, Houding&Meer, TRX-training, hardlopen, schaatsen en fietsen.

Pilates studio van hout

Yin Yoga Restorative en Stress Release

Deze yogavorm heeft een zachte benadering en is alleen gericht om spanning en stress te verminderen en te herstellen (restoren). Een time-out om de batterij weer op te laden na een intensieve (werk)week De houdingen worden vaak liggend uitgevoerd (5-10 min) met ondersteuning van props (bolsters, dekens en yogablokken). Resultaat: de bloedcirculatie wordt gestimuleerd, het zenuwstelsel gereset, helpt bij vermoeidheid en verbetert het immuunsysteem.

Restorative yoga

TRX Training

Deze trainingsmethode (ontwikkeld voor de Amerikaanse Navy Seals) is een total body workout voor iedereen die zich nog net iets meer wil focussen op krachttraining en spierontwikkeling. Tijdens onze TRX-training ontwikkel je kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd. Je maakt gebruik van de zwaartekracht en je eigen lichaamsgewicht. Door je lichaamspositie aan te passen, bepaal je helemaal zelf hoe intensief je wilt trainen. Je traint dus altijd op je eigen niveau.

TRX studio van hout

Flow Yoga (basic + experienced)

Je leert in de basic lessen alles wat je weten moet om een fijne Yoga flow in je bewegingen te krijgen. Dit gebeurt op een veilige manier waarbij je gestimuleerd wordt je eigen grenzen aan te geven. Je leert bewust om te gaan
met je ademhaling. Heb je al wel wat Yoga ervaring, kom dan naar één van onze experienced lessen. De houdingen (asana’s) die je aanneemt, gaan op geleide van je ademhaling en daardoor wordt ademen en bewegen één. Er worden altijd meerdere opties aangeboden van de asana’s waardoor iedereen zijn/haar eigen niveau kan handhaven.

Studio van Hout body and mind yoga beg

Yin/Yang Yoga (all level)

Ben je opzoek naar inspanning én ontspanning dan is deze vorm van yoga heel fijn.
Tijdens het yang gedeelte van de les zullen we een flow opbouwen die iedereen kan volgen. Het is inspannend zonder buiten adem te raken.
Na de inspanning gaan we naar een diepe ontspanning. Yin yoga is een vorm waarbij je door langer in een houding (asana) te zitten je dieper liggend bindweefsel en gewrichten aanspreekt. Dit zorgt o.a. voor een diepe ontspanning maar ook voor het stretchen van je spieren, losmaken van spanning, het voorzichtig herstellen van blessures en het in contact komen met jezelf. Zeker voor hardlopers, wielrenners en andere sporters is het Yin gedeelte een must voor een gezond lichaam. Een bijkomend voordeel is dat je mentaal incasseringsvermogen vergroot wordt.
Het leven is pas goed als Yin en Yang in balans zijn.

Studio van Hout yin yang yoga

Yin Yoga (all level)

Yin yoga is een vorm waarbij je door langer in een houding (asana) te zitten je dieper liggend bindweefsel en gewrichten aanspreekt. Dit zorgt o.a. voor een diepe ontspanning maar ook voor het stretchen van je spieren, losmaken van spanning, het voorzichtig herstellen van blessures en het in contact komen met jezelf. Zeker voor hardlopers, wielrenners en andere sporters is Yin Yoga een must voor een gezond lichaam. Een bijkomend voordeel is dat je mentaal incasseringsvermogen vergroot wordt. De lessen zijn geschikt voor beginners en gevorderden.

Studio van Hout Yin Yoga

Easy Body Flow

Deze les kan jou helpen om na een zware dag of werkweek alle spanningen en stress achter je te laten. Het is een rustgevende en houding-corrigerende workout gericht op je body én je mind met invloeden uit Tai Chi, Pilates en Yoga, waarbij je stiekem toch zo’n 500/600 kcal verbrandt. Je ontwikkelt meer kracht, flexibiliteit en concentratie.

Easy Body Flow - Beeld

Herstel Yoga

De focus van deze speciale les is o.a. ademhaling, ontspanning en het (weer) vertrouwen krijgen in je lichaam. Een Yogales die geschikt is bij o.a. blessures, burn-out, (herstel van) ziekte, chronische pijn en (over)vermoeidheid. Geen Yoga-ervaring vereist. Alleen met 10-rittenkaart.

Chi Flow workshop

Dance Workout

Een wekelijkse workout die gevuld wordt met dans, natural flow en kracht.
Niks moet, alles mag! We dansen en bewegen op een combinatie van latin- en urban muziek waarbij een simpele choreografie uitgevoerd wordt (denk aan Zumba) en vervolgens dans gecombineerd wordt met spierversterkende oefeningen (BBB). En uiteraard eindigen we lekker ontspannen. Deze lessen zijn voor iedereen; er is dus geen enkele (dans)ervaring vereist.

Dance workout